PDA

Se fuld version : udrensningsspørgsmål!!

sylfeden:-)
27 Feb 2007, 12:00
Udrensningsspørgsmål!:-)

Hvad er forskellen på at bruge suppekuren - og 21 udrensnings"kit"??
Her tænker jeg på effekten i forhold til vægttab og hudproblemer.

Kan jeg have effekt af at tage en udrensningskur og herefter følge princippet om at spise frugt om morgenen/formiddag??
Jeg synes det kan virke uoverskuelig og svært at leve efter principperne til de andre måltider.

Hvis man sørger for at spise meget basisk mad, dvs, i de anbefalede forhold - hvor meget betyder det så at man skiller protein og stivelse ad?? - igen i forhold til vægttab/udrensning.?
Hvornår er det forsvarligt efter en maveoperation at tage en udsrensningskur, hvis lægen siger, at der er "go" for alt mad!!?

Jeg er 178 og vejer 64 kg og vil gerne ned på ca 60 som jeg plejer (spinkel bygget) + har acneproblemer.
Bedste hilsner herfra!!!

vedhæfter brev/svar, der gav anledning til spørgsmålet:
Hej Buller

Nej, det kombinationsmæssige er én ting: ikke at kombinere stivelse og protein i et og samme måltid.

Syre/base-balancen handler om hvor meget basedannende mad, man får i forhold til syredannende mad hver dag.

Så der er to ting i det. Du kan jo godt kombinere rigtigt uden at overholde syre/base-balancen og omvendt kan du også godt overholde syrebase-balancen men alligevel kombinere dit måltid forkert.

Venligst,
Rikke

Mette Borup Frandsen
17 Mar 2007, 15:43
Hej Sylfeden

Jeg tror du vil få mest ud af at tage syre-base kittet i forhold til udrensning, men at du vil tabe dig mest med suppekuren. Grunden til den større udrensning skyldes at man skal tage byggræstabletter hver dag i kittet, som virker basedannende og udrensende.

Og du kan sagtens få en effekt ved at starte på udrensningskur og derefter fortsætte med frugt om morgenen, også selvom det kun er det du gør.

Jeg mener det er forsvarligt at starte på syre-base kittet når lægen har sagt god for almindelig mad. Det er ganske almindelig mad, men med amsser af frugt og grøntsager. Kaffe og kød er langt hårdere for fordøjelsen end frugt og grøntsager, og det er jo også i almindelig mad.

Du kan sagtens "nøjes" med at følge syre-base princippet og ikke kombinere efter principperne. Men det vil gå hurtigere med et vægttab, hvis du bruger begge principper.

Håber det var svar :)

Med venlig hilsen
Mette Frandsen