PDA

Se fuld version : Kalorie behov

Mette
09 Mar 2006, 22:23
Hejsa..
Jeg er i tvivl om hvor mange kalorier jeg skal have om dagen?? hvordan regner man det ud? Jeg er 18 år, er 163 høj og vejer 56 kg. Jeg dyrker 5-6 dage om ugen ca 2 timers motion. Jeg cykler til og fra skole hver dag (I alt 15 km) og laver 5 dage om ugen ca en times motion. Enten løb, step maskine eller andet.. Derudover er jeg ikke særlig aktiv da jeg sidder ved skolebænken det meste af dagen..

Mvh
Miiig..

Rikke Jeppesen
28 Mar 2006, 16:57
Hej Mette

På Lene Hanssons principper går vi ikke efter kalorietælling eller kalorieberegning, men efter gammeldags beregning skal kvinder have ca. 2200 kcal/dagen. Men det er klart, at jo mere aktiv man er, jo flere kalorier kan man tåle.

Lever du efter Lenes principper, så er det ikke noget, du skal tænke så meget over. Kroppen regulerer selv vægt og appetit, og ellers kan du jo se på din vægt, om du spiser passende mængder. Du skal selvfølgelig ikke gå rundt og være konstant sulten, men heller ikke overspise, fordi du er fysisk aktiv. Men overholder du principperne om syre/base-balancen, således at til frokost og middag fylder grøntsagerne 2/3 på din tallerken (HVER gang du tager en portion), så kommer det helt af sig selv.

Det er i øvrigt super godt for din sundhed, at du er så aktiv, som du er!

Venlig hilsen
Rikke Jeppesen