Jeg har netop stiftet bekendskab med denne kur/kostomlægning og har købt bogen 30 dage en holistisk slankebog. Både min mand og jeg vil gerne starte med at tabe os så hurtigt som muligt dog er jeg blevet mor for 4 mdr siden og vil høre om det er iorden at følge kuren og amme (min datter bliver stadig kun ammet). Er der specielle forholdsregler jeg skal følge. Jeg har hørt og kan også læse i din bog at man udskiller en del affaldsstoffer, ender de i mælken?. Og hvis, hvad sker der så? Jeg glæder mig til at få et svar så jeg/vi kan komme igang med at tabe os.
Rikke Jeppesen
17 Mar 2006, 11:25
Hej Chamla
Det er korrekt forstået, at der vil ske en udrensning, og at affaldsstofferne vil blive udskilt bl.a. gennem mælken, så egentligt er det bedst for dig at vente med kostomlægningen, til du er færdig med at amme.
Men hvis du alligevel vælger at gå igang nu, så er det vigtigt, at du starter stille og roligt op og foretager én ændring ad gangen. Dvs. du starter med generelt at indføre mere frugt og grønt i din mad hver dag. Efter en uges tid kan du begynde at spise frugt den første time af dagen, efter endnu en uge øger du til de første 2 timer. Vent en uge igen og øg så til de første 4 timer af dagen. Vent en uge mere og begynd så at kombinere dine måltider på den rigtige måde, så du ikke blander protein og stivelse i et og samme måltid (som forklaret i bogen). På den måde er du startet stille og roligt op. Du skal være opmærksom på, at der er en lille risiko for, at dit barn kan opleve udrensningssymptomer ligesom dig i form af en forkølelse eller lignende.
Held og lykke med omlægningen til dig og din familie.
Venligst,
Rikke Jeppesen